Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Michalowie

Michalów 117, 22-640 Rachanie

 

Statut ZS-P w Michalowie

Załącznik nr 1 do Uchwały Rady Pedagogicznej

Nr 4/2021/2022 z dnia 30 września 2021 r.

Statut Szkoły Podstawowej w Michalowie

 

 

ROZDZIAŁ I

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1.

 

Niniejszy Statut opracowany został na podstawie:

 

  1. Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r.,
  2. Konwencja o prawach dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych z dnia 20 listopada 1989r. (Dz. U. z 1991 NR 120, poz. 526 ze zm.),
  3. Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2018r., poz. 1457,1560,1669,2245oraz 2019 poz. 730 z późniejszymi zmianami),
  4. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002r. w sprawie „zasad techniki prawodawczej” ( tekst ujednolicony Dz. U. z 2016r. poz. 283),
  5. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2018r. poz.996,1000,1290,1669,2245, oraz 2019 534,730 z późniejszymi zmianami),
  6. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.60 z późniejszymi zmianami)
  7. Rozporządzenie MEN z dnia 25 sierpnia 2017r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017r., poz. 1646),
  8. Rozporządzenie MEN z dnia 28 sierpnia 2017r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2017r., poz.1656),
  9. Rozporządzenie MEN z dnia 28 sierpnia 2017r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017r., poz. 1643)
  10. Rozporządzenie MEN w sprawie podstaw programowych wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego z 26 lipca 2018r. (Dz. U. z 2018r., poz. 1679),
  11. Rozporządzenia MEN z dnia 25 maja 2018r. w sprawie organizacji przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki ( Dz. U. z 2018r. poz. 1055)
  12. Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych, społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2018r., poz. 1485),
  13. Rozporządzenie MEN z dnia 12 lutego 2019r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz. U. z 2019 r., poz.325),
  14. Rozporządzenie MEN z dnia 22 lutego 2019r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2019r., poz.373),
  15. Rozporządzenie MEN podpisane 28 lutego 2019r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz. U. z 2019r., poz.502),
  16. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 poz. 493)

 

§ 2

 

  1. Ilekroć w dalszej części Statutu jest mowa bez bliższego określenia o:
    1. Zespole - należy przez to rozumieć Zespół Szkolno-Przedszkolny          w Michalowie,
    2. Szkole - należy przez to rozumieć Szkołę Podstawową w Michalowie,
    3. Placówce - rozumie się przez to wszystkie podmioty wchodzące w skład Zespołu,
    4. Szkole Podstawowej - należy przez to rozumieć Szkołę Podstawową       w Michalowie,
    5. Statucie - należy przez to rozumieć Statut Szkoły Podstawowej Michalowie,
    6. Dyrektorze, Radzie Pedagogicznej, organach Samorządu Uczniowskiego, Radzie Rodziców - należy przez to rozumieć organy działające w Zespole,
    7. Uczniach – należy przez to rozumieć uczniów szkoły podstawowej,
    8. Rodzicach - należy przez to rozumieć rodziców także prawnych opiekunów oraz osoby (podmioty) sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem – uczniem Szkoły Podstawowej w Michalowie,
    9. Wychowawcy - należy przez to rozumieć nauczyciela, którego szczególnej opiece wychowawczej powierzono jeden z oddziałów w szkole,
    10. Nauczycielach – należy przez to rozumieć pracowników pedagogicznych Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Michalowie.
    11. Organie prowadzącym - należy przez to rozumieć Gminę Rachanie.
    12. Organie sprawującym nadzór pedagogiczny - należy przez to rozumieć Lubelskiego Kuratora Oświaty.

 

§ 3

 

 

  1. Nazwa Zespołu zawiera:
  1. Siedzibę Zespołu: budynek położony w Michalowie nr 117, gmina Rachanie,
  2. Nazwę szkół wchodzących w skład Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Michalowie tj.: Szkoła Podstawowa w Michalowie ,  Przedszkole Samorządowe w Michalowie.
  1. Nazwa Szkoły jest używana w pełnym brzmieniu: Zespół Szkolno- Przedszkolny w Michalowie.
  2. Na pieczęciach i stemplach używana jest nazwa: Zespół Szkolno- Przedszkolny w Michalowie.
  3. Mogą być stosowane skróty: ZSP Michalów.
  4. Organem prowadzącym Szkołę jest Gmina Rachanie.
  5. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad Szkołą jest Lubelski Kurator Oświaty.
  6. Szkoła jest jednostką organizacyjną Gminy Rachanie działającą w formie jednostki budżetowej.
  7. Szczegółowe zasady gospodarki finansowej Szkoły regulują odrębne przepisy.

 

 

ROZDZIAŁ II

CELE I ZADANIA SZKOŁY

§ 4.

  1. Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie, prowadząc działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą.
  2. Celami i zadaniami Szkoły w szczególności są:
  1. zapewnienie bezpłatnego nauczania w zakresie realizacji szkolnych planów nauczania;
  2. zatrudnianie nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach;
  3. realizowanie programów nauczania w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego;
  4. realizowanie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów;
  5. umożliwianie zdobywania wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz do dalszego kształcenia;
  6. kształtowanie środowiska wychowawczego sprzyjającego szeroko pojętemu rozwojowi ucznia;
  7. wspomaganie i ukierunkowanie indywidualnego wszechstronnego rozwoju ucznia z wykorzystaniem jego wrodzonego potencjału i możliwości rozwojowych, a w przypadku uczniów niepełnosprawnych ze szczególnym uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności;
  8. umożliwianie podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, językowej, etnicznej i religijnej;
  9. zapewnienia odpowiedniej bazy dydaktycznej;
  10. wykazywanie troski o zdrowie i bezpieczeństwo uczniów,
  11. zapewnienie edukacji na temat zagrożeń związanych z uzależnieniami oraz zjawiska cyberprzemocy.
  1. Działalność dydaktyczno-wychowawcza szkoły w razie konieczności czasowego ograniczenia jej funkcjonowania w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, organizowana może być w formie zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub w inny sposób realizacji tych zajęć.

 

§5.

 

  1. Szkoła realizuje powyższe cele i zadania w szczególności poprzez:
  1. innowacyjny i nowatorski proces nauczania, udział w konkursach przedmiotowych oraz uczestnictwo w życiu społeczno-kulturalnym;
  2. realizowanie Programu wychowawczo-profilaktycznego, programów autorskich nauczycieli;
  3. systematyczne diagnozowanie zachowań uczniów;
  4. poszanowanie indywidualności uczniów i ich praw;
  5. rozwijanie zainteresowań oraz uzdolnień uczniów;
  6. wspieranie uczniów mających trudności w nauce;
  7. rozpoznawanie przyczyn i trudności w wychowaniu i nauczaniu;
  8. upowszechnianie tolerancji światopoglądowej i wolności sumienia;
  9. rozwijanie wrażliwości moralnej, poczucia sprawiedliwości, szacunku dla drugiego człowieka;
  10. budzenie szacunku do pracy m. in. poprzez zorganizowaną pracę na rzecz Szkoły i środowiska;
  11. budzenie poczucia więzi z rówieśnikami, rodziną, środowiskiem;
  12. rozwijanie wrażliwości estetycznej uczniów oraz aktywności twórczej;
  13. wdrażanie samodyscypliny i punktualności;
  14. kształtowanie poczucia odpowiedzialności;
  15. rozwijanie samorządności;
  16. naukę praworządności i demokracji;
  17. rozwijanie miłości do ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata;
  18. naukę szacunku dla wspólnego i cudzego mienia;
  19. rozwijanie czynnych postaw wobec zdrowia, bezpieczeństwa i aktywności ruchowej, poprzez promowanie edukacji prozdrowotnej wśród uczniów, rodziców oraz nauczycieli;
  20. współpracę ze środowiskiem lokalnym w celu zapobiegania, łagodzenia i zwalczania  wśród młodzieży patologii i agresji;
  21. zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków podczas pobytu w Szkole oraz w trakcie wycieczek i innych imprez;
  22. wspieranie rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych;
  23. organizowanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  24. prowadzenie zajęć dodatkowych wynikających z bieżących potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci;
  25. organizowanie zajęć nauki religii i etyki;
  1. W szkole realizowany jest Program wychowawczo-profilaktyczny, dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb środowiska, opracowany przez Radę Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.
  2. Szkoła sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb m.in. poprzez organizowanie zajęć świetlicowych.
  3. Szkoła wspiera uczniów uzdolnionych m.in. przez organizowanie indywidualnego programu lub toku nauczania, zajęć pozalekcyjnych, a także umożliwianie uczniom udziału w konkursach, olimpiadach i zawodach sportowych.
  4. Szkoła wspiera uczniów rozpoczynających naukę, a także uczniów mających trudności z nauką, posiadających opinię lub orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej m.in. poprzez organizowanie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, korekcyjno-kompensacyjnych, indywidualnego nauczania oraz dostosowanie wymagań szkolnych do możliwości uczniów.
  5. Zakres i rodzaj zajęć pozalekcyjnych ustala corocznie Dyrektor z uwzględnieniem potrzeb, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz możliwości organizacyjnych Szkoły.
  6. Szczegółowe zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Szkole oraz zasady współdziałania Szkoły z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc dzieciom i rodzicom określają odrębne przepisy.

 

           ROZDZIAŁ III

ORGANY SZKOŁY

§ 6.

Organami Szkoły są:

  1. Dyrektor Szkoły;
  2. Rada Pedagogiczna;
  3. Rada Rodziców;
  4. Samorząd Uczniowski;

§7.

 

  1. Dyrektor realizuje zadania określone w ustawie w oparciu o współpracę z Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców, Samorządem Uczniowskim, organem sprawującym nadzór pedagogiczny i organem prowadzącym.
  2. Dyrektor Szkoły:
  1. kieruje jej bieżącą działalnością;
  2. jest przewodniczącym Rady Pedagogicznej;
  3. reprezentuje Szkołę na zewnątrz;
  4. jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Szkole pracowników i wykonuje czynności z zakresu prawa pracy.
  1. Dyrektor podejmuje decyzje na podstawie:
  1. pełnomocnictwa udzielonego mu przez Wójta Gminy Rachanie;
  2. obowiązujących przepisów prawa.
  1. Do zadań Dyrektora Szkoły należy w szczególności.:
  1. zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w Szkole, a także bezpiecznych i higienicznych warunków uczestnictwa w zajęciach organizowanych poza jego siedzibą;
  2. opracowywanie na każdy rok szkolny planu nadzoru pedagogicznego, przedstawianie go Radzie Pedagogicznej i rodzicom;
  3. przedstawianie przed zakończeniem roku szkolnego Radzie Pedagogicznej i informacji o realizacji planu nadzoru pedagogicznego;
  4. opracowywanie rocznych planów pracy;
  5. przygotowywanie projektu arkusza organizacyjnego;
  6. ustalanie tygodniowego rozkładu zajęć z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy;
  7. gromadzenie informacji o pracy nauczyciela w celu dokonywania oceny;
  8. przygotowywanie i prowadzenie zebrań Rady Pedagogicznej, realizacja jej uchwał oraz wstrzymywanie ich wykonania, jeśli są niezgodne z przepisami prawnymi;
  9. ustalanie przydziałów zadań pracownikom;
  10. zarządzanie finansami i majątkiem Szkoły;
  11. współpraca z rodzicami oraz instytucjami nadzorującymi i kontrolującymi pracę Szkoły;
  12. prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji Szkoły;
  13. wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych;
  14. sprawowanie nadzoru nad kształceniem z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia;
  15. podejmowanie działań zapewniających szkole wspomaganie zewnętrzne odpowiednie do potrzeb i służące rozwojowi szkoły;
  16. ustalenie i egzekwowanie przestrzegania procedur dotyczących bezpieczeństwa, w tym sposobów działania w sytuacjach trudnych i kryzysowych;
  17. kontrolowanie poprawności uzupełniania dziennika elektronicznego.
  1. Dyrektor Szkoły podejmuje ostateczną  decyzję w sprawie klasyfikowania i promowania uczniów w sytuacji, gdy uchwały w tej kwestii nie podejmie Rada Pedagogiczna.

 

§ 8.

 

  1. Rada Pedagogiczna jest organem kolegialnym Szkoły.
  2. Rada Pedagogiczna realizuje zadania wynikające z ustawy oraz celów kształcenia, wychowania i opieki.
  3. Szczegółowe zadania oraz tryb pracy rady określa Regulamin Rady Pedagogicznej .
  4. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Michalowie.
  5. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Szkoły.
  6. Przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania Rady Pedagogicznej.
  7. Kompetencje stanowiące i opiniujące Rady Pedagogicznej określa ustawa.

§9.

 

  1. Rada Rodziców jest reprezentacją rodziców dzieci uczęszczających do Szkoły wspierającą działalność statutową Szkoły.
  1. Szczegółowe zadania oraz tryb wyboru jej członków oraz tryb pracy określa Regulamin Rady Rodziców.
  2.  Skład oraz kompetencje Rady Rodziców określa ustawa.
  3. Szczegółowe zasady funkcjonowania Rady Rodziców określa Regulamin Rady Rodziców.

§ 10.

  1. W Szkole działa Samorząd Uczniowski.
  2. Samorząd Uczniowski tworzą wszyscy uczniowie Szkoły.
  3. Zasady wybierania i działania organów Samorządu Uczniowskiego określa Regulamin Samorządu Uczniowskiego uchwalany  przez ogół uczniów w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym.
  4. Regulamin Samorządu Uczniowskiego nie może być sprzeczny ze Statutem.
  5. Kompetencje Samorządu Uczniowskiego określa ustawa.

§ 11.

 

  1. W Szkole działa Wolontariat.
  2. Do Wolontariatu zgłaszani są uczniowie na podstawie pisemnej deklaracji.

3. Nad Wolontariatem opiekę sprawuje nauczyciel zatrudniony w Szkole.

4. Dyrektor Szkoły wspiera działalność woluntarystyczną organizowaną w szkole poprzez zapewnienie:

  1. warunków lokalowych;
  2. zgodę na przeprowadzanie inicjatyw woluntarystycznych na terenie szkoły.
  1. Aktywna postawa wolontariusza wpływa na ocenę zachowania.
  2. Szczegółowe zasady funkcjonowania Wolontariatu określa Regulamin Wolontariatu.
  3. Regulamin Wolontariatu nie może być sprzeczny ze Statutem.

 

 

 

 

§ 12.

 

  1. Koordynatorem współdziałania poszczególnych organów jest Dyrektor, który zapewnia każdemu z organów możliwość swobodnego działania i podejmowania decyzji w ramach swoich kompetencji i umożliwia bieżącą wymianę informacji.
  2. Organy współdziałają ze sobą w szczególności poprzez:
  1. wymianę informacji;
  2. opiniowanie;
  3. wnioskowanie;
  4. podejmowanie uchwał;
  5. podejmowanie wspólnych działań.
    1. Przepływ informacji pomiędzy organami Szkoły o podejmowanych i planowanych działaniach lub decyzjach odbywa się poprzez:
  1. spotkania organizowane z inicjatywy Dyrektora z przedstawicielami organów;
  2. zebrania Rady Pedagogicznej i zaproszonych przedstawicieli innych organów;
  3. umieszczenie zadań planowanych do realizacji w danym roku szkolnym na tablicy ogłoszeń.
    1. Współdziałanie organów ma na celu tworzenie jak najlepszych  warunków rozwoju uczniom oraz podnoszenie poziomu pracy Szkoły.
    2. Organy Szkoły współpracują ze sobą, promując działalność Szkoły.
    3. Sprawy sporne pomiędzy organami Szkoły rozstrzygane są na wspólnym posiedzeniu zwołanym przez Dyrektora. W celu rozwiązywania zaistniałych konfliktów Dyrektor może powołać komisję składającą się z przedstawicieli zainteresowanych stron.
    4. W przypadku nieosiągnięcia porozumienia lub nierozstrzygnięcia sporu, organ Szkoły może wystąpić z wnioskiem o rozwiązanie konfliktu do organu prowadzącego lub organu sprawującego nadzór pedagogiczny, zgodnie z podziałem kompetencji określonych w ustawie.

 

 

 

 

 

 

ROZDZIAŁ IV

ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY

§ 13.

 

  1. Czas rozpoczynania i kończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, opiekuńczych oraz przerw świątecznych, ferii zimowych i letnich określa Minister Edukacji Narodowej w drodze rozporządzenia.
  2. Rok szkolny dzieli się na dwa półrocza.
  3. Zajęcia dydaktyczne odbywają się na jedną zmianę.
  4. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji Szkoły Podstawowej w Michalowie opracowany przez Dyrektora.
  5. W Szkole obowiązuje Regulamin zasad  przebywania na terenie szkoły i obiektach przyszkolnych.
  6. W Szkole opracowane są zasady korzystania przez uczniów z telefonów komórkowych.
  7. W Szkole funkcjonuje Procedura postępowania z ofiarami/ sprawcami przemocy w tym cyberprzemocy.
  8. W Szkole funkcjonują Procedury dotyczące bezpieczeństwa w okresie pandemii COVID-19.
  9. Proces dydaktyczno- wychowawczo i opiekuńczy Szkoły dokumentowany jest w formie dziennika elektronicznego; zasady zawarte są w Regulaminie korzystania z dziennika elektronicznego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Michalowie

 

§ 14.

 

  1. Podstawową jednostką organizacyjną Szkoły jest oddział.
  2. Cykl kształcenia w szkole podstawowej trwa 8 lat.
  3. Liczba uczniów w oddziale kl. I-III szkoły podstawowej wynosi nie więcej niż 25.

 

§ 15.

 

  1. Oddziałem opiekuje się nauczyciel wychowawca.
  2. Dla zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej i jej skuteczności Dyrektor umożliwi wychowawcy prowadzenie oddziału przez cały etap kształcenia: w klasach I-III i/lub klasach IV-VIII.
  3. Formy realizowania zadań nauczyciela wychowawcy powinny być dostosowane do wieku uczniów, ich potrzeb oraz warunków środowiskowych Szkoły.
  4. Wychowawca klasy jest odpowiedzialny za prowadzenie dziennika elektronicznego zgodnie z zapisem Regulaminu korzystania z dziennika elektronicznego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Michalowie.

§16.

 

  1. Organizację stałych, obowiązkowych oraz nadobowiązkowych zajęć dydaktycznych i wychowawczych określa tygodniowy rozkład zajęć ustalony przez Dyrektora na podstawie zatwierdzonego przez organ prowadzący arkusza organizacyjnego, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.
  2. Godzina lekcyjna trwa 45 minut. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć edukacyjnych w czasie od 30 do 60 minut, zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć.
  3. Czas trwania poszczególnych zajęć edukacyjnych w klasach I-III ustala nauczyciel prowadzący te zajęcia, zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć.
  4. W klasach IV-VIII podstawową formą pracy są zajęcia dydaktyczno-wychowawcze prowadzone w systemie klasowo-lekcyjnym.
  5. W szczególnych przypadkach zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne, gimnastyka korekcyjna, język obcy nowożytny, informatyka i wychowanie fizyczne mogą być prowadzone poza systemem klasowo-lekcyjnym w grupach międzyoddziałowych lub międzyklasowych.
  6. Szkoła może przyjmować słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli oraz studentów szkół wyższych kształcących nauczycieli na praktyki pedagogiczne (na podstawie pisemnego porozumienia zawartego pomiędzy Dyrektorem lub za jego zgodą - z poszczególnymi nauczycielami a zakładem kształcenia nauczycieli lub szkołą wyższą).

§ 17.

 

  1. Szkoła zapewnia uczniom opiekę i pełne bezpieczeństwo pod względem fizycznym i psychicznym w czasie organizowanych przez nauczycieli zajęć na terenie oraz poza terenem Szkoły.
  2. W trakcie zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych, pozalekcyjnych i imprez szkolnych za bezpieczeństwo uczniów odpowiada nauczycie prowadzący zajęcia. Zobowiązany jest on do niezwłocznego poinformowania Dyrektora o każdym wypadku, mającym miejsce podczas zajęć.
  3. Podczas zajęć poza terenem Szkoły pełną odpowiedzialność za zdrowie i bezpieczeństwo uczniów ponosi nauczyciel prowadzący zajęcia, a podczas wycieczek szkolnych - kierownik wycieczki wraz z opiekunami zgodnie z Regulaminem wycieczek.
  4. Nauczyciele zobowiązani są do pełnienia dyżurów przed rozpoczęciem swoich zajęć, w czasie przerw międzylekcyjnych oraz po zajęciach według ustalanego harmonogramu.
  5. Nauczyciele wychowania fizycznego pełnią dyżury w obiektach sportowych.
  6. Nauczyciele uczący w klasach I-III zapewniają ciągłą opiekę nad uczniami swojego oddziału podczas ich planowego pobytu w Szkole.
  7. Za nieobecnego nauczyciela dyżur pełni nauczyciel pełniący zastępstwo.
  8. W swoim zakresie czynności, każdy pracownik Szkoły posiada szczegółowy zapis o zakresie odpowiedzialności związanej z określonym stanowiskiem pracy.
  9. W Szkole nie mogą być stosowane wobec wychowanków żadne zabiegi lekarskie bez zgody rodziców, poza udzielaniem pomocy w nagłych wypadkach.
  10. Pracownik Szkoły, który powziął wiadomość o wypadku, niezwłocznie zapewnia poszkodowanemu opiekę, w szczególności sprowadza fachową pomoc medyczną i w miarę możliwości udziela poszkodowanemu pierwszej pomocy.
  11. W przypadku złego samopoczucia ucznia jest powiadamiany jego rodzic. Uczeń pozostaje pod opieką pracowników Szkoły do czasu przybycia po niego rodzica.
  12. Podczas lekcji i przerw uczniowie nie mogą opuszczać terenu Szkoły.

 

§ 18.

 

  1. W Szkole funkcjonuje biblioteka szkolna.
  2. Biblioteka jest pracownią szkolną, służącą realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów, zadań dydaktycznych i wychowawczych Szkoły, doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela, popularyzowaniu wiedzy pedagogicznej wśród rodziców.
  3. Biblioteka jest czynna zgodnie z harmonogramem. Godziny pracy biblioteki ustala Dyrektor, dostosowując je do tygodniowego rozkładu zajęć w sposób umożliwiający dostęp do jej zbiorów podczas zajęć lekcyjnych i po ich zakończeniu.
  4. Szczegółowe zasady funkcjonowania biblioteki szkolnej określa Regulamin biblioteki.
  5. Z biblioteki mogą korzystać uczniowie, nauczyciele i inni pracownicy Szkoły.
  6. Status użytkownika biblioteki potwierdza karta biblioteczna.
  7. Do zadań bibliotekarza należy:
  1. opracowywanie regulaminu korzystania z biblioteki i czytelni;
  2. udostępnianie książek i innych źródeł informacji;
  3. tworzenie warunków do poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną;
  4. prowadzenie katalogu rzeczowego, alfabetycznego i tytułowego;
  5. prowadzenie ewidencji użytkowników;
  6. określenie godzin wypożyczania książek przy zachowaniu zasady dostępności biblioteki dla ucznia przed i po lekcjach;
  7. rozbudzanie i rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów oraz wyrabianie i pogłębianie u uczniów nawyku czytania i uczenia się;
  8. organizowanie konkursów czytelniczych;
  9. podejmowanie różnorodnych działań rozwijających wrażliwość kulturową i społeczną;
  10. przedstawianie Radzie Pedagogicznej informacji o stanie czytelnictwa poszczególnych klas;
  11. prowadzenie edukacji czytelniczej i medialnej w formie lekcji bibliotecznych;
  12. zakup i oprawa książek;
  13. współpraca z uczniami, nauczycielami i rodzicami;
  14. współpraca z innymi bibliotekami.

 

 

§ 19.

 

  1. Dla uczniów, którzy muszą dłużej przebywać w Szkole ze względu na czas pracy rodziców, organizację dojazdu do Szkoły lub inne okoliczności wymagające zapewnienia uczniowi opieki w szkole, organizuje się świetlicę szkolną.
  2. W świetlicy prowadzone są zajęcia w grupach wychowawczych.
  3. Liczba uczniów w grupie nie powinna przekraczać 25.
  4. Świetlica posiada własne pomieszczenia i sprzęt niezbędny do realizacji zadań; może również korzystać z innych pomieszczeń szkolnych i ich sprzętu oraz obiektów sportowych.
  5. Godziny pracy świetlicy są dostosowane do potrzeb środowiska.
  6. Szczegółowe zasady funkcjonowania świetlicy określa Regulamin świetlicy.

 

§20.

 

  1. W Szkole funkcjonuje stołówka szkolna.
  2. Szkoła zapewnia uczniom możliwość spożycia obiadów w higienicznych warunkach, w stołówce szkolnej.
    1. Obiady przygotowuje i wydaje kuchnia szkolna.
    2. Stołówka szkolna funkcjonuje na zasadach określonych w Regulaminie stołówki szkolnej opracowanym przez Dyrektora Szkoły

 

 

ROZDZIAŁ V

NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY

§21.

 

  1. Zasady zatrudniania pracowników Szkoły określają odrębne przepisy.
  2. Liczbę pracowników Szkoły ustala Dyrektor w oparciu o zatwierdzony przez organ prowadzący arkusz organizacyjny.
  3. Szczegółowe zakresy obowiązków dla poszczególnych pracowników Szkoły określa Dyrektor.

§22.

 

  1. Do ogólnego zakresu zadań nauczycieli należy:
  1. planowanie i prowadzenie pracy dydaktyczno-wychowawczej zgodnie z obowiązującym programem oraz ponoszenie odpowiedzialności za jej jakość;
  2. wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, ich zdolności i zainteresowań;
  3. prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych uczniów oraz dokumentowanie tych obserwacji;
  4. stosowanie twórczych i nowoczesnych metod nauczania i wychowania;
  5. bezstronne i obiektywne ocenianie oraz sprawiedliwe traktowanie uczniów;
  6. przygotowywanie szczegółowych kryteriów oceniania nauczanego przedmiotu;
  7. odpowiedzialność za bezpieczeństwo uczniów podczas pobytu w Szkole i poza jej terenem w czasie wycieczek, dyżurów, itp.;
  8. współpraca ze specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno - pedagogiczną, zdrowotną itp.;
  9. planowanie własnego rozwoju zawodowego, systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych przez aktywne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego;
  10. troska o estetykę pomieszczeń;
  11. eliminowanie przyczyn niepowodzeń uczniów;
  12. współdziałanie z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania uczniów z uwzględnieniem prawa rodziców do znajomości zadań wynikających w szczególności z zrealizowanego programu nauczania i uzyskiwania informacji dotyczących danego ucznia, jego zachowania i rozwoju;
  13. prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  14. realizacja zaleceń Dyrektora i osób kontrolujących;
  15. czynny udział w pracach Rady Pedagogicznej, realizacja jej postanowień i uchwał;
  16. inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, kulturalnym lub rekreacyjno - sportowym;
  17. znajomość i przestrzeganie przepisów ogólnych obowiązujących w Szkole oraz przepisów BHP i ppoż., obowiązków wynikających z zakresu zajmowanego stanowiska lub dotyczących wykonywanej pracy;
  18. realizacja wszystkich zadań zleconych przez Dyrektora, wynikających z bieżącej działalności Szkoły;
  19. dokumentowanie przebiegu procesu dydaktycznego w ramach przedmiotu zgodnie Regulaminem korzystania z dziennika elektronicznego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Michalowie.
  1. Nauczyciel otacza indywidualną opieką każdego ze swoich uczniów i utrzymuje kontakt z ich rodzicami w celu:
  1. poznania i ustalenia potrzeb rozwojowych ich dzieci;
  2. ustalenia form pomocy w działaniach wychowawczych wobec dzieci.
  3. włączenia ich w działalność Szkoły.
  1. Nauczyciel ma prawo korzystać w swojej pracy z pomocy merytorycznej i metodycznej ze strony Dyrektora Szkoły, Rady Pedagogicznej, wyspecjalizowanych placówek i instytucji naukowo- oświatowych.
  2. W szkole jest utworzone stanowisko pedagoga szkolnego, którego zadania obejmują:
  1. współpracę z wychowawcami, nauczycielami w podejmowaniu działań o charakterze profilaktycznym;
  2.  analizę dokumentacji uczniów;
  3. kierowanie uczniów z problemami do poradni psychologiczno-pedagogicznej lub specjalistycznej;
  4. prowadzenie indywidualnych rozmów z wychowawcami, uczniami i rodzicami;
  5. współpracę z rodzicami, włączając ich w rozwiązywanie problemów wychowawczych;
  6. otaczanie opieką uczniów z rodzin o niskim statusie materialnym, niewydolnych wychowawczo;
  7. współpracę z instytucjami i organizacjami podejmującymi działania na rzecz dzieci i rodzin;
  8. informowanie Radę Pedagogiczną o podejmowanych działaniach wychowawczych i profilaktycznych;
  9. prowadzenia zajęcia z uczniami.
  1. Pedagog szkolny ma dostęp do dokumentacji elektronicznej prowadzonej przez wychowawców i innych nauczycieli.

§ 23.

 

  1. W Szkole powołane są zespoły zadaniowe:
  1. zespół wychowawczy;
  2. zespół ds. ewaluacji;
  3. zespół ds. promocji Szkoły;
  4. zespół ds. aktualizacji Statutu;
  5. zespół ds. aktualizacji regulaminów.
  1. Do pracy w zespole powoływani są nauczyciele na pierwszym posiedzeniu Rady Pedagogicznej rozpoczynającym kolejny rok szkolny.
  2.  Nauczyciele danego przedmiotu lub nauczyciele grupy przedmiotów pokrewnych tworzą zespoły przedmiotowe.
  3.  Pracą zespołu przedmiotowego kieruje jego przewodniczący powoływany przez Dyrektora, na wniosek zespołu.
  4.  Zespół przedmiotowy realizuje własne cele i zadania określone w planie pracy sporządzonym na dany rok szkolny, zgodnie z założeniami planu pracy Szkoły.
  5.  Do zadań zespołu przedmiotowego należy m.in.:
  1. opracowanie kryteriów oceniania uczniów oraz sposobu badania osiągnięć;
  2. stymulowanie rozwoju uczniów;
  3. opiniowanie przygotowanych w szkole autorskich programów nauczania;
  4. organizowanie wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli.

 

§ 24.

  1. W celu prawidłowego funkcjonowania Szkoły zatrudnia się pracowników administracji

i obsługi.

  1. Do ogólnego zakresu zadań pracowników administracji i obsługi należy:
  1. znajomość i przestrzeganie przepisów ogólnych obowiązujących w Szkole oraz przepisów BHP i ppoż., obowiązków wynikających z zakresu zajmowanego stanowiska lub dotyczących wykonywanej pracy;
  2. przestrzeganie obowiązujących norm prawnych i społecznych zasad porządkowych oraz poleceń i wymagań stawianych przez Dyrektora;
  3. sumienne i terminowe wykonywanie zadań;
  4. zachowanie drogi służbowej przy wykonywaniu zleconych zadań;
  5. przestrzeganie zasad dobrego współżycia oraz dbałość o właściwe stosunki międzyludzkie w środowisku pracy;
  6. wnikliwe, bezstronne i uprzejme obsługiwanie interesantów;
  7. podnoszenie kwalifikacji drogą samokształcenia;
  8. udzielanie uczniom pomocy na terenie należącym do Szkoły w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa.

 

ROZDZIAŁ VI

RODZICE

§ 25.

 

  1. Rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą w zakresie nauczania, wychowania i profilaktyki w celu skutecznego oddziaływania wychowawczego na dziecko oraz określenia drogi jego indywidualnego rozwoju.
  2. Współpraca Szkoły z rodzicami odbywa się poprzez indywidualne konsultacje, zebrania klasowe, zebrania ogólne oraz zebrania Rady Rodziców.
  3. Spotkania z rodzicami w celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze organizowane są w Szkole na podstawie harmonogramu opracowanego na początku danego roku szkolnego, a także na wniosek rodziców lub nauczycieli.
  4. Rodzice mają prawo do:
  1. zapoznania się z programem nauczania oraz zadaniami wynikającymi z programu   rozwoju Szkoły i planów pracy w danym oddziale;
  2. opracowania Programu wychowawczo-profilaktycznego Szkoły;
  3. uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji na temat swojego dziecka;
  4. uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy;
  5. składania i przekazywania nauczycielowi oraz Dyrektorowi wniosków z obserwacji pracy Szkoły;
  6. wyrażania i przekazywania opinii na temat pracy Szkoły organowi prowadzącemu i nadzorującemu pracę pedagogiczną poprzez swoje przedstawicielstwo - Radę Rodziców.
  1. Rodzice mają obowiązek zapoznać się z Regulaminem korzystania
    z dziennika elektronicznego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym
    w Michalowie.

 

ROZDZIAŁ VII

UCZNIOWIE SZKOŁY; PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA

§ 26.

 

1. Uczeń ma prawo w szczególności do:

  1. uczestnictwa we wszystkich zajęciach lekcyjnych i zajęciach pozalekcyjnych oraz do indywidualnego toku i programu nauczania;
  2. zapoznania się z programem nauczania, jego treścią, celami i stawianymi wymaganiami, w tym z wymogami stosowanego w szkole systemu oceniania;
  3. jawnej, obiektywnej, umotywowanej oceny;
  4. właściwie zorganizowanych procesów kształcenia, wypoczynku i zadawania prac domowych zgodnych z zasadami higieny pracy umysłowej;
  5. wyrażania opinii i wątpliwości dotyczących treści nauczania oraz uzyskiwania wyjaśnień i odpowiedzi;
  6. uczestnictwa w pracach Samorządu Uczniowskiego;
  7. angażowania się w ramach pracy Wolontariatu;
  8. opieki wychowawczej i warunków pobytu w Szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej;
  9. życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym;
  10. rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów;
  11. reprezentowania Szkoły w konkursach i zawodach;
  12. swobodnego wyrażania opinii we wszystkich sprawach, jeśli nie narusza tym dóbr innych osób;
  13. swobodnego rozwoju swojej osobowości;
  14. ochrony prywatności życia osobistego i rodzinnego;
  15. pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  16. przedstawiania wychowawcy klasy, Dyrektorowi i innym nauczycielom swoich problemów oraz uzyskiwania od nich pomocy, odpowiedzi i wyjaśnień;
  17. pomocy socjalnej;
  18. poszanowania przekonań religijnych;
  19. poszanowania swej godności i nietykalności osobistej;
  20. wglądu własnych ocen, frekwencji udokumentowanej w dzienniku elektronicznym.
  1. W przypadku nierespektowania wyżej wymienionych praw, uczeń lub jego rodzice mogą złożyć pisemne zgłoszenie do Dyrektor, wychowawcy, pedagoga szkolnego, a w razie potrzeby do organu prowadzącego lub sprawującego nadzór pedagogiczny. W każdym przypadku takiego zgłoszenia uczeń i jego rodzice powinni uzyskać pisemną odpowiedź uzasadniającą przyjęte w danej sprawie stanowisko Szkoły, po wysłuchaniu przez rozstrzygającego wszystkich stron sporu.
  2. Obowiązkiem każdego ucznia jest przestrzeganie postanowień zawartych w Statucie, a zwłaszcza:
  1. aktywne uczestnictwo w zajęciach lekcyjnych i systematyczne zdobywanie wiedzy;
  2. wykorzystywanie w pełni czasu przeznaczonego na naukę;
  3. rzetelne pracowanie nad poszerzaniem swojej wiedzy i umiejętności;
  4. systematyczne przygotowywanie się do zajęć;
  5. dopełnianie obowiązku uzupełniania usprawiedliwienia nieobecności od rodzica w ciągu 7 dni od powrotu do Szkoły;
  6. dbanie o dobre imię Szkoły, kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji;
  7. przestrzeganie zasad kultury współżycia społecznego;
  8. wywiązywanie się z obowiązków dyżurnego klasowego;
  9. właściwe zachowanie oraz okazywanie szacunku kolegom, nauczycielom, pracownikom Szkoły poprzez społecznie akceptowane formy;
  10. dbanie o wspólne dobro, ład i porządek;
  11. przestrzeganie obowiązujących zaleceń i zarządzeń Dyrektora, Rady Pedagogicznej oraz ustaleń Samorządu Uczniowskiego;
  12. dbanie o schludny wygląd;
  13. przestrzeganie zakazu korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych podczas trwania lekcji.

§ 27.

 

  1. Uczeń może być nagradzany lub karany.
  2. Sposób karania dostosowuje się do rodzaju popełnionego przez ucznia wykroczenia.
  3. W Szkole nie można stosować kar naruszających nietykalność i godność osobistą uczniów.
  4. Szkoła ma obowiązek informowania rodziców ucznia o przyznanej nagrodzie lub zastosowanej wobec ucznia karze. Obowiązek ten spełnia wychowawca zainteresowanego ucznia.
  5. Od nałożonej kary przysługuje odwołanie do Dyrektora.
  6. Rozstrzygniecie Dyrektora w sprawie jest ostateczne.

§ 28.

 

1. Ucznia można nagrodzić za:

  1. rzetelną naukę;
  2. pracę na rzecz Szkoły;
  3. pracę na rzecz Wolontariatu;
  4. wybitne osiągnięcia w nauce;
  5. wzorowe zachowanie i postawę;
  6. reprezentowanie Szkoły na zewnątrz poprzez udział w konkursach, olimpiadach, zawodach sportowych, akcjach środowiskowych  itp.

2. Ustala się następujące nagrody dla uczniów:

  1. pochwała od wychowawcy w obecności całej klasy;
  2. pochwała od Dyrektora w obecności całej społeczności szkolnej;
  3. list pochwalny od wychowawcy lub Dyrektora;
  4. dyplom;
  5. nagroda rzeczowa;
  6. świadectwo z wyróżnieniem;
  7. wpis do arkusza ocen oraz na świadectwie szkolnym.

 

§29.

 

  1. Za nieprzestrzeganie postanowień Statutu ustala się następujące kary dla ucznia:
  1. upomnienie wychowawcy lub innego nauczyciela;
  2. upomnienie Dyrektora;
  3. pozbawienie pełnionych w klasie funkcji;
  4. obniżenie oceny z zachowania;
  5. pisemne powiadomienie rodziców o zachowaniu ucznia;
  6. zakaz udziału w imprezach i wycieczkach szkolnych, z wyjątkiem imprez i wycieczek programowych;
  1. Za zgodą Lubelskiego Kuratora Oświaty uczeń może być także ukarany przeniesieniem do innej szkoły za szczególnie rażące naruszenie obowiązków szkolnych. Zastosowanie tej kary następuje w przypadkach, gdy:
  1. uczniowi udowodnione zostało popełnienie przestępstwa;
  2. uczeń w stanie nietrzeźwym lub pod wpływem środków odurzających uczestniczył w zajęciach organizowanych przez Szkołę;
  3. zachowanie ucznia stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa innych uczniów oraz uniemożliwia realizowanie celów i zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych szkoły.

                                              ROZDZIAŁ VIII

                                         ZASADY OCENIANIA

 

§ 30.

 

  1. Ocenianie wewnątrzszkolne osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości, umiejętności w stosunku do standardów edukacyjnych, a także wymagań wynikających z programów nauczania oraz formułowaniu oceny.
  2. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
  1. formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych oraz informowanie o nich uczniów i rodziców;
  2. ocenianie bieżące;
  3. klasyfikowanie śródroczne i roczne;
  4. przeprowadzanie   egzaminów poprawkowych, klasyfikacyjnych oraz sprawdzianu umiejętności i wiadomości.
  1. Warunki i sposób oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów określają odrębne przepisy.
  2. Szczegółowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów określa Regulamin wewnątrzszkolnego oceniania, uwzględniający obowiązujące przepisy.

 

 

 

 

 

ROZDZIAŁ IX

 

ORGANIZACJA WEWNĄTRZSZKOLNEGO

SYSTEMU DORADZTWA ZAWODOWEGO

 

§ 31.

 

  1. Doradztwo zawodowe prowadzone w placówce ma na celu umożliwienie uczniowi:
  1. zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do poznania samego siebie i własnych predyspozycji zawodowych,
  2. poznanie zawodów i stanowisk pracy, rynku pracy oraz procesów na nim zachodzących i praw nim rządzących,
  3. właściwe przygotowanie się do roli pracownika, czyli zdobycie wiedzy i umiejętności związanych z poruszaniem się po rynku pracy,
  4. poznanie możliwości uzyskania kwalifikacji zawodowych zgodnych z potrzebami rynku pracy i własnymi predyspozycjami zawodowymi,
  5. zaplanowanie własnej kariery edukacyjno - zawodowej.
  1. Doradztwo edukacyjno -zawodowe w Szkole realizowane jest przez wszystkich członków Rady Pedagogicznej, a w szczególności przez wychowawców i pedagoga, przy współpracy rodziców oraz placówek, instytucji i zakładów pracy, np. poradni psychologiczno - pedagogicznych, urzędów pracy, Ochotniczych Hufców Pracy, przedstawicieli organizacji zrzeszających pracodawców.
  2. Doradztwo edukacyjno-zawodowe w Szkole jest realizowane na podstawie przeprowadzonej diagnozy potrzeb uczniów za pośrednictwem wielu zróżnicowanych działań, np. zajęcia lekcyjne, zajęcia edukacyjne z doradcą zawodowym, warsztaty, wycieczki zawodoznawcze, targi edukacyjne i pracy, spotkania z przedstawicielami zawodów, przedstawicielami szkół i uczelni, absolwentami, praktyki, wolontariat.
  3. Doradztwo edukacyjno-zawodowe w Szkole powinno uwzględniać treści związane z:
  1. poznawaniem różnych zawodów i ścieżek edukacyjnych,
  2. diagnozowaniem własnych predyspozycji i preferencji zawodowych - zainteresowań, uzdolnień, mocnych i słabych stron, cech osobowości, ograniczeń zdrowotnych itp.
  3. konfrontowaniem własnych możliwości i osiągnięć z wymaganiami szkół i pracodawców,
  4. planowaniem własnej kariery edukacyjno - zawodowej,
  5. analizą potrzeb rynku pracy i możliwości zatrudnienia na lokalnym, krajowym i międzynarodowym rynku pracy,
  6. radzeniem sobie w sytuacja trudnych związanych z aktywnością zawodową, np. poszukiwanie pierwszego zatrudnienia, bezrobocie, ograniczenia zdrowotne, zmiana zawodu,
  7. uzyskiwaniem podstawowych i dodatkowych kwalifikacji, również poza systemem oświatowym,
  8. rozwijaniem umiejętności interpersonalnych i autoprezentacji.

                                              ROZDZIAŁ 10

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 32.

 

  1. Szkoła używa pieczęci i stempli zgodnie z odrębnymi przepisami.
  2. Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
  3. Szkoła prowadzi własną planowaną gospodarkę finansową i materiałową za którą odpowiedzialny jest Dyrektor.
  4. Statut Szkoły lub jego nowelizacje uchwala się na posiedzeniu Rady Pedagogicznej Zespołu Szkolno –Przedszkolnego w Michlowie, odczytując zebranym pełny jego tekst.
  5. Członkowie Rady Pedagogicznej mają prawo wnoszenia poprawek do proponowanego tekstu Statutu.
  6. Z treścią Statutu Szkoły można zapoznać się w sekretariacie.
  7. Statut Szkoły Podstawowej w Michalowie wchodzi w życie z dniem 1 września 2021 roku.

 

 

Dyrektor: Stanisław Ważny

Informacje

Liczba wyświetleń: 299
Utworzono dnia: 08.10.2020
Dokument wprowadził:
Marek Żółciński
Dokument opublikował:
Marek Żółciński

Historia publikacji

  • 30.11.2021 13:14, Administrator
    Edycja strony: Statut ZS-P w Michalowie
  • 30.11.2021 13:10, Administrator
    Edycja strony: Statut Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Michalowie
  • 08.10.2020 20:21, Administrator
    Dodanie strony: Statut

RODO

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:

  1. Administratorem Państwa danych jest Zespół Szkolno- Przedszkolny w Michałowie (Michałów 117, 22-640 Rachanie tel.: 84 663 32 42 mail: michalow1@poczta.onet.pl).     
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
  3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zadane przez Państwa pytanie za pośrednictwem strony internetowej http://zsp-michalow.pl/kontakt/, na podstawie art. 6 lit. a) ww. Rozporządzenia. Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne ale niezbędne do zadania pytania i uzyskania odpowiedzi na zadane pytanie.
  4. Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody na przetwarzania danych osobowych z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych.
  5. Państwa dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym nie będą podlegać profilowaniu.
  6. Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
  7. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
  1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz do ich usunięcia;
  4. prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
  5. prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
    (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
    1. Państwa dane zostaną przekazanie firmie hostującej stronę internetową.